donderdag 14 mei 2009

hoor wie klopt daar

Ik ben een beetje bang en dat moet ik kwijt...
Het is laat, de TV staat uit en ik hoor enge geluiden. Dacht eerst dat de buurvrouw aan het klussen was, maar dat is het niet.
Er heeft zich iets engs en groots en vliegends laten vangen in de lamp van mijn staande schemerlamp.
Het maakt veel kabaal.
Wat zou het zijn?
Ik ben erg bang voor beestjes.... en kan er van in paniek raken!
Ooit heb ik een weekend gebruik gemaakt van een caravan van een blinde man. Ergens dichtbij huis in het groene Twente. Het was mei, net als nu. Er was dus geen licht, lamp noch zaklamp. Waarom had ik me niet beter voorbereid? Je denkt er niet aan, een lamp is zo gewoon. Daar zat ik, met mijn 3 kinderen en een logeer-buurmeisje, Katie. Nergens licht! Ik zat buiten bij de deur onder de maan denk ik en ik zag het gras bewegen. Het hele veld bewoog en golfde. Ik dacht dat ik gek werd en rende na een ontstellend lange, twijfelende poos erdoorheen naar de dichtstbijzijnde caravan. Gos ik voelde me een held. Lopen over dat onnatuurlijk beweeglijke gras...

(er beweegt weer veel bij mijn lamp, dreigende, tikkende geluiden. Oei Oei, ik ben bang)

Daar aangekomen werd mij verteld dat de meikevers "geboren" werden en dat ze vrij kwamen uit het gras.
Later thuisgekomen sloeg ik er direkt de encyclopedie op na en zag.... engerds. Wat een griezels.

Het beest maakt weer lawaai in mijn lamp. Ik denk dat ik veilig vlucht naar bed. Morgen laat ik de hulp wel kijken wat mij zo heeft doen transpireren...
Ik ga bibberend weg! Maar moet wel dicht bij de engerd komen om de lamp uit te doen!

18 opmerkingen:

marjolijn zei

Ach meis toch, hoop dat die engerd weer vertrokken is en jij een rustige dag tegemoet gaat.

Superferd zei

Dacht eerst dat je het over m'n ex had maar die past niet in een schemerlamp...Bedenk maar dat het beesie banger is voor jou dan omgekeerd.

Martha zei

Hihi, ja zo ken ik je weer :-) Van wie heb je dat toch? Je bent de enige in onze familie. Ik kan me alleen herinneren dat je een keer in Pannerden een appel met een worm had. Toen was ik nog heeeeel klein maar het heeft een onuitwisbare indruk op mij gemaakt :-D

Sjoerd zei

dat is schrikken voor zo'n beest als ineens het licht uitgaat...

fialas zei

je had sowieso meteen het licht moeten uitdoen, hij kan zich branden en dan gaat hij dood.
misschien moet je eens iets over kevers lezen,het zijn mooie en machtig interessante dieren. maar er zijn veel mensen bang voor, en die angst wordt vaak misbruikt door makers van horrorfilms. Special effects heet het dan.

Truus(depetvan) zei

Ai,ai, dat is lastig als je bang bent voor (al of niet) enge beestjes...

alice zei

Ik hoop dat de engerd heel onschuldig was. Hij zal wel dood zijn gegaan in die lamp. Wel een triest einde voor een bromvlieg.

Min zei

Griebels zeg, had je niet kunnen waarschuwen.
Ik word er kriebelig van.
En dan kijk ik af en toe ook bij een uiltje wat last van beestjes heeft...

Soofy zei

@ Marjolijn, Het bleek een grote mot te zijn en vluchten kon hij niet. Het was een engerd.

@ Superferd, je bent er al vroeg bij met je exen ;-)) Dat belooft nog wat voor later...

@ Mikelodeon, van wie heb ik wat?
Ja, een walgbare appel was dat! Ik herinner me mijn afgrijzen na die zo gretig genomen hap, al word ik 100 en dement ;-D

@ Me!, ja, zijn eigen lichtje ging er van uit. Toch wel zielig :-( maar ik kon hem niet helpen (als ik het al gedurfd zou hebben.) Hij zat in de val

@ Fialas, zou het niet al te laat zijn geweest voor hem?
Ik ben zover dat ik mijn hoofd niet meer omdraai als er iets engs te zien is. In een heel oude James Bond film kroop er iets groots over zijn lichaam onder de lakens. Tergend!!! Dat moet een heel goede regisseur geweest zijn.

Soofy zei

@ Truus, Het is lastig, maar ik ga er redelijk mee om (al zeg ik het zelf) ;-)
En door de verschuiving van het klimaat komen er veel onbekende, grotere insecten deze kant op...

@ Alice, Bromvliegen slapen 's nachts :-P. Heb je ook gemerkt dat ze groter dan anders zijn geworden?

@ Min, ha, we zijn samen bang dus :-0 Ik kreeg iets mee over die uiltjes. Ik kom spoedig bij je lezen. Ik heb nog zo weinig goede tijd over om dat te doen.

hanscke zei

Gewoon een heerlijk verhaal. Doe mij nog maar zo'n variant. Jij overleeft die angstige momenten wel, of niet?

geertje zei

Beter zo'n beestje dan een gluurder!

Soofy zei

@ Hanscke, ik ben niet kapot te krijgen, zoals blijkt :-) Ik kom spoedig weer bij je lezen

@ Geertje, voor een gluurder ben ik nou weer niet bang! Maar ja, het is me ook nog nooit overkomen, voor zover ik weet...euhh

filo zei

Zo hé. Ik had die lamp lekker laten branden... Ik hou ook niet van insecten die te veel herrie maken. :o)

John zei

Haha ik krijg een glimlach op mijn gezicht als ik lees over de kevers. Je moest eens weten wat ik allemaal heb gedaan om kevers en sprinkhanen te vangen :-)

Soofy zei

@ Filo, ik heb de pest aan ze, maar vind het zielig dat ze zo aan hun eind komen.
Ik heb liever een al te actieve buuf in de nacht ;-D whatever

@ Redstar, en trok je ze dan hun pootjes uit? Heb je wel eens van die walgelijke kevers gevangen met die knijptangen op hun kop? Onze-lieve-heer heeft vast migraine gehad op het moment dat hij insecten en andere griezels schiep :-(
Ken ik jouw soort jongetjes? Meisjes ermee pesten? Zeg me dat het niet waar is...???

plato zei

Aan mij heb je ook niks. Ik reageer zo laat, je had wel dood van angst kunnen zijn inmiddels. Maar je hebt het overleefd, getuige je andere logjes. Gelukkig.

Ik lees snel verder en kijk even in de kamer rond of er geen langpootmuggen zitten. Iedereen heeft zijn fobietjes.

Soofy zei

@ Plato, er borrelt een verhaal... ;-o