vrijdag 26 juni 2009

Een stukje van de zooi

Ik heb teveel woorden om uit te spreken hoe ik me voel door zoveel aandacht van jullie, je hartelijkheid, steun, meevoelen en ga zo maar door. Met :-) :-) :-) zeg ik het en heel veel dank je wels.

Ik ben nog steeds (en alweer) halverwege de afkick. Er is hier zoveel gebeurd dat ik haast niet weet waar te beginnen met vertellen.
Het afkick-schema van de huisarts was een regelrechte verschrikking. Maar ik heb het gepresteerd tot de helft. Van 80 mg naar 40!!! Ik durfde niet verder te gaan en na enig smeekwerk kreeg ik er een pijnstillerbij: Lyrica. Dat hielp. Bij toeval en tot mijn grote verontwaardiging hoorde ik later van een broeder dat er ook 5mg morf bestond... Ik had dus ook heel zachtjes kunnen afkicken, zonder dat schema van-de-botte-bijl-erin! Afijn, ik minderde de morf tot aan 30 mg en toen hield ik het niet meer. Ik was al een maand bezig en belde 28 mei voor hulp bij Taxus, buro voor verslavingszorg. Daar kon ik een week later terecht voor een gesprek. Zij hadden nog nooit gehoord van crisis-opvang blijkbaar, want ondanks mijn levenskwaliteit van die toen lange, lange uren, schommelend zeg maar tussen 1 en 3, heb ik nog steeds geen vervolgafspraak.
Noodgedwongen verhoogde ik mijn portie tot een redelijk aangename 40 mg. en wacht op Taxus.

In de tussentijd ben ik natuurlijk wel doodmoe, en lurken zit er ook nog niet echt in maar dit blog moest en zou ik schrijven.

Begin juni ontdekte ik en weet ik voor 99,9% zeker, dat mijn PGB-zaakwaarnemer me heeft opgelicht. De alom bekende graaicultuur in de gezondheidszorg treft ook mij dus. En daar ben ik druk mee. Daarover later meer...
Ook ben ik gestart met MMS, wat een rigoureuze, lichaams- en milieuvriendelijke schoonmaakkuur betekent. Het bestaat uit keukenzout met zuurstofgas, waar citroenzuur aan toegevoegd wordt. Maar ook daarover later meer.

Ik heb prachtfoto's van de tuin maar je kent me: door al mijn gepruts ;-P ze hier te kunnen publiceren heb ik rare dingen tot stand gebracht op mijn PC-tje behalve dat wat ik wilde: publicatie :-D. Vanavond wordt de laptop opgehaald door mijn "mannetje" en "gerepareerd" :-(
Wie weet wat er allemaal nog gebeurt..... met mij weet je het maar nooit ;-))

15 opmerkingen:

marjolijn zei

Ja lieverd, je gaat een hele moeilijke tijd door. En ik hoop zo dat het snel beter voor je gaat worden.
Doe niets wat je niet goed lijkt en laat het zeker niet door anderen doen. Probeer er bovenop te zitten, dan blijf je baas van eigen lijf en gebeuren.
Alle goeds voor jou.
Liefs en een dikke knuffel.

Sjoerd zei

Kom op meid, dat lukt je wel... Gewoon door blijven vechten voor jezelf.

John zei

Het is een behoorlijke opgave om af te kicken, maar ze zeggen dat stoppen met roken de ergste vorm van afkicken is, dat lukte mij, dus jou lukt dit ook :-)

Het is even zwaar, maar dan heb je straks ook wat :-)

Terrebel zei

Een vriend van mij haalt ook dingen uit met z'n pc die eigenlijk helemaag niet kunnen en roept dan mijn hulp weer om ervoor te zorgen dat er bijvoorbeeld niet elke keer dat hij Photoshop opstart automatisch een print wordt uitgedraaid. Errug geestig! En volhouden hè! Je ziet: je krijgt zelfs steun van mensen die je nauwelijk kent. Blijf genieten van wat je nog wel allemaal lukt en je zult zien dat het ongemerkt stapje voor stapje beter zal gaan. Rustig aan maar en bedenk: Rome is ook niet op één dag gebouwd.

Soofy zei

@ Marjolijn, dat zijn wijze woorden. En inderdaad, ik trek onderhand mijn eigen plan. Ik doe niets meer wat me niet goed lijkt. Ik hoop dat jij dat ook van jezelf kunt zeggen, hoewel niemand ooit weet of ie het "point of no return" al heeft bereikt. Jij ook veel sterkte met een knuffel erbij
Marieke

@ Me!, lieve optimistische Me! Reken maar van Yes dat ik doorvecht, maar het lijkt me verstandiger om op het oordeel van de professionals af te gaan in deze. In de tussentijd moet ik ook vechten voor alle financieel benadeelde mensen die me dagelijks helpen. En natuurlijk moet ik ook zorgen dat het ingepikte gemeenschapsgeld (PGB) weer terugvloeit uit die zak :-))
Hou je op de hoogte

@ Redstar, is het dat wat je bedoelde laatst, dat je ervaring met afkicken had? Als het antwoord "ja" is, zal ik je zeggen dat beide verslavingen niet te vergelijken zijn. Wel allebei verschrikkelijk.
Maar niettemin John, het blijft een geweldige opsteker. I'll keep it in mind :-) :-(

@ Terrebel, hahaha, je vriend zou m'n broer kunnen zijn. Maar ook hij is een believer dus ook een eeuwige optimist dat ie 't ooit onder de knie zal krijgen. Leuke man! Doe hem vooral de groeten van mij ;-)) Ik heb geen fotoshop maar rare dingen haal ik zeker uit. Ben benieuwd wat mijn "mannetje" erover zal zeggen. Hopelijk leer ik er iets van. Zal hem ook vragen wat ik stap voor stap moet doen om die damned foto's gepubliceerd te krijgen.
Dank je verder, goede vriend

geertje zei

Fijn dat ik je hier weer lees! Ik zag lange tijd hetzelfde stukje en vroeg me af hoe het met je was.

Ik vind je prestatie naar de helft terug al ontzettend knap. Naar mijn idee kan dan ook de andere helft en moet je vooral een psychische drempel overwinnen met het idee dat het tot nul zou gaan... dat is eng... Wil niet zeggen dat het gemakkelijk is, zo bedoel ik het niet, maar dat het mogelijk is.

marjolijn zei

Hey meis, gaat het een beetje, niet al te veel last van de warmte??
Probeer je maar een beetje koel te houden.
dikke knuffel.

Martha zei

Ik heb blijkbaar dit blogje 'gemist'. Wat ik niet begrijp is dat je blijkbaar nog steeds geen contact of vervolggesprek met Taxus (of Tactus) hebt. Is er niet een andere club die je kan bijstaan? Ik denk dan aan de GG&GD bv? Of een werkgroep vanuit het ziekenhuis? Ik mag toch aannemen dat er meer mensen zoals jij zijn die van hun verslaving afwillen. Al googelend kwam ik op http://www.consumed.nl/ziekten/6563/Morfine-verslaving waar ook getipt wordt te kijken naar Mogelijke behandelingen (o.a.)
- methadon-programma's van de plaatselijke GGD (om het stoppen te vergemakkelijken)
- consultatiebureaus voor alcohol en drugs
- verslavingsklinieken
Ook op die site wordt uitgelegd dat het heel zwaar is om af te kicken en dat dit het meeste kans van slagen heeft met professionele begeleiding.
Sterkte lieve zus en veel wijsheid
XM

plato zei

Van zo'n zusterlijk bericht als dat van Martha kan ik nou ontroerd raken.

Fijn dat je weer een teken van leven stuurde. Zo te lezen zit er enerzijds midden in maar kun je het op een andere manier ook van enige afstand bekijken. Hoe dan ook: het moet een enorm proces zijn. Je gaat het redden, Soof, ook al gaat het langzaam.

Ik duim de blaren op mijn ehhhh..duimen.

Soofy zei

@ Geertje, ik denk dat de andere helft voorlopig in de koelkast geplaatst wordt. Ik voel me nu in evenwicht met de helft van de morf. Ook strijden andere zaken nu om voorrang. Van Taxus heb ik niets meer gehoord :-(((

@ Marjolijn, ja die warmte is erg, maar I keep it cool! Jij ook hoop ik

@ Mikelodeons, wat geweldig wat je hebt gegoogled. Ik zal het allemaal uitpluizen want het is heeel duidelijk dat het niet lukt zonder hulp. Thanks sis

@ Plato, die arme duimen van jou... Vindt Maria dat wel goed om zoveel tijd aan een andere vrouw te besteden? Een vrouw nota bene die jouw verjaardag in haar agenda heeft staan :-D
Ik hoop dat het een fijne dag is geweest! En ja, ik heb geweldige zussen!!

Plato zei

Dat vindt Maria goed, Soof.

De verjaardag was rustig. Ik ben niet zo van de grote feesten.

Hoe gaat het nu met je. Ik bedoel, we zijn nu weer een tijdje verder en ik ben benieuwd.

marjolijn zei

Gaat het een beetje meis...?
alles is weer even lekker afgekoeld, de tuin krijgt weer vanzelf zijn sproeibeurt.
Daar hoeven we even niets aan te doen.
Maak het goed meis.

marjolijn zei

Hoi meis,
Kom je nog even een goede week toewensen.
Maak het goed hé!!
Ik ga een weekje uit logeren, heb er veel zin in!!
Tot over een week.
Liefs Marjolijn.

plato zei

Soof, seg es wat!!

Truus(depetvan) zei

Ik heb je logjes gelezen en begrijp een beetje wat voor een strijd je moet leveren.
Op lichamelijk, geestelijk en ook nog bureaucratisch gebied.
Ik wens je veel kracht en wijsheid met je verdere strijd.