maandag 20 juli 2009

beter laat dan nooit

Met kromme tenen zit ik hier: spanning! Zou deze publicatie beter gaan dan die van gisteren? Want die is plotseling verdwenen. Maar ik ben wel wat gewend met deze bloggerkrocht. Misschien komt de tekst op een verkeerde plaats te staan... mischien haal ik per ongeluk wel een andere "grap" uit: ik laat het staan ;-)



Dit is de linkerkant van mijn achtertuintje. Het is zo groen daarachter vanwege de vele eikenbomen. Daar is het heerlijk toeven in die broeierige hitte. Er komt 's een paard langs, vele honden op weg naar het park 400 m verderop, en gehandicapten, alleen of in groepjes, mogelijk ook op weg naar de stad. En de wijkagent drinkt wel eens een kop koffie mee.
Maar voor hetzelfde geld zit ik op mijn besloten terras en bezie de buitenwereld.



De jonge eksters hebben dit pindahuisje dit jaar voor het eerst ontdekt en kraken ze lekker kapot, waarvan alle kleine vogeltjes profiteren. Het is tevens klimpaal van Poekie, haar nagels scherpt ze op een andere, die luxe meid :-P



Dit is mijn familie eend. Moeder houdt achter-links de wacht en soms blaast de wind een kuiken naar de kleinere waterbakjes, nu helemaal overwoekerd.
De levende kikker is helaas maar 1x gesignaleerd. Dit is alweer de rechterkant van mijn bonte domein.



Het vogelhuis wordt soms als stalling voor de jonge musjes e.d. gebruikt: kunnen ze gelijk leren zaad te pikken. Slim!!!
Deze week zag ik weer bloei in de blauwe regen. En wat hangen die baskets er prachtig bij.



Een klein overzichtje van de rechter kant



Zie je dat kleine zwarte poezenkopje tussen het groen van de klimplant uitsteken? Daar is ze niet vaak. Ze ligt liever in de zachte lentezon op de uitkijk of droomt op



haar voorgevormde stoel, die ze te danken heeft aan de 2 grote zwarte jongens die er niet meer zijn. 's Winters profiteert ze zo 100% van de warmte van de radiator.
Helemaal rechts staat de mot-vangende schemerlamp...

Heb ik niet een leuk tuintje?

27 opmerkingen:

Terrebel zei

Met zo'n tuintje heb je geen vakantie nodig. Geniet er maar van!

marjolijn zei

Hoi Soofy,
Je hebt een schitterende tuin..!!
Wat zul je daar heerlijk kunnen zitten in en/of uit de zon.
Dat is echt lekker toeven daar.
Gaat het een beetje met je??
Maak het goed he!!
Liefs.

Sjoerd zei

Dat is echt genieten met zo'n tuintje. Dat moet je toch iedere dag een geweldig fijn gevoel geven.

Alice zei

Het is net een klein paradijsje, daar moet het heerlijk toeven zijn. Wel fijn weer eens wat van je te lezen, heb je nu minder pijn?

Soofy zei

@ aan allen: jullie meeleven is hartverwarmend.
Ik heb besloten niet meer zoveel aandacht meer te schenken aan "het ziek-zijn" want onderhand wil/kan? ik weer over andere dingen schrijven.
Al het niet-reguliere wat ik ondernam levert lichamelijk wel wat op, ik heb alleen (nog) geen adem genoeg om ervan te kunnen profiteren. De MMS doet nog steeds zijn werk, het lijkt openingen te creeren t.a.v. pijnbestrijding en afkickverschijnselen. Het is te vroeg om er al iets meer over te zeggen. Tactus doet z'n werk niet maar ik wacht nog ff af.
Ik zal wat minder gaan publiceren en mijn reactie op de reacties moet ik drastisch minderen; het kost teveel energie.
En ziehier mijn eerste product na al die tijd. Marieke

marjolijn zei

Hey meis,
Fijn dat je even een berichtje achterlaat.
Nu weten we weer hoe het met je gaat.
Doe kalm aan en op jouw tempo.
Hoop dat het elke dag toch wat beter gaat.
Liefs Marjolijn.

geertje zei

Een heel mooi tuintje, en misschien nog mooier is de liefde waarmee je het beschrijft! En ja, wat een schattig poezenkopje voor op de foto, dat diersoort steelt altijd mijn hart...
Geniet ervan, Soofy, want alles waar je met weinig moeite van kan genieten is zoooo kostbaar!!

plato zei

Een mooi tuintje? Mens, je hebt er een paradijsje van gemaakt. Ik vind het prachtig.

Ik heb je reactie op die van de anderen gelezen. Hopelijk werkt het goed om je aandacht te verplaatsen naar andere onderwerpen.

Dag dag, niet reageren nu. Neem je rust.

hanscke zei

Wat fijn om even iets van je te horen en te zien. Prachtige fleurige foto's. Floreer (fleur) jij zelf ook een beetje?

marjolijn zei

Hoi meis,
Vanmiddag was er een heerlijk zonnetje, ik hoop dat je lekker hebt kunnen genieten in je paradijsje.
Fijne zondag.

Min zei

Ah kijk je bent er weer en ik mag gelijk genieten van je tuin.

marjolijn zei

Hey meis,
Kom je weer ff een goed weekend wensen.
Geniet van je paradijsje hé!!
Liefs Marjolijn.

Soofy zei

@ Aan iedereen: Lieve trouwe lezers,
ik ben te moe om dit blob voort te zetten en neem daarom afscheid. Dank jullie wel

Marieke

Filosofietje zei

Dit is een absolute droomtuin! zo zou ik het ook willen hebben. Hoe doe je zoiets? Nog tips? :o)

marjolijn zei

Alle goeds meis.
Wie weet kom je af en toe bij mij nog eens langs, je blijft welkom hé.

John zei

Prachtige foto's iig en het plaatsen is goped gegaan :-D
Geniet van je tuintje zouik zeggen.

Plato zei

Legt virtuele arm om Soofy heen. Het is moeilijk Soof. Maar kijk naar je eigen tuin en zie wat je er van gemaakt hebt. Dat kun je ook met jezelf. Probeer het. Komop.

marjolijn zei

Hey meis, kom je ff een goed weekend wensen.
Geniet lekker van je paradijsje, het zal er goed toeven zijn.
Doe lekker kalm aan als je het te warm vind en zoek een heerlijk plekje in de schaduw.
Liefs Marjolijn.

marjolijn zei

Hey lieverd,
De zon is weer volop aanwezig, lekker toeven in je tuin hé!!
Goed weekend en veel liefs.

marjolijn zei

Kom je toch nog ff een goed weekend wensen, met af en toe een zonnetje, een mager, maar het is een zonnetje.
Lieve groet meis.

Truus(depetvan) zei

Lieve Soofy,
wat heb je een prachtige tuin. :-)
Het zal er nu wel anders uitzien dan in juli.
Gebruik je energie maar voor datgene wat jij belangrijk vindt.

Truus zei

Ook al ben je gestopt, misschien lees je de reacties nog...
De beste wensen voor 2010 Soofy.

Novie zei

jij hebt een schitterende tuin.leuk geschreven!

Anoniem zei

hallo alle lezers van soofy haar blog.
mijn naam is ellis en ik ben de dochter van marieke wolters.

met dit mailtje wil ik iedereen even vertellen dat marieke wolters 24 december 2010 is overleden.

na een lange moeilijke tijd van ziek zijn, is mijn moeder nu bij de engelen.

namens haar heel erg bedankt voor het luisterend oor van haar schrijven.

Truus zei

Gecondoleerd Ellis.
Het spijt me te lezen dat je moeder is overleden.

Plato zei

Lieve Marieke,
Met ontsteltenis nam ik vandaag kennis van je overlijden. Natuurlijk wist ik wel via je zus dat het niet zo goed met je ging en natuurlijk bleek dat ook vaak genoeg uit je eigen stukjes. Maar af en toe leek je toch hoop te hebben. Dan verscheen er zo'n mooi klein stukje met zonnige foto's waaruit bleek dat je toch weer de moed er in hield. Dan was ik, net als alle andere volgers, blij dat het even goed met je ging. Des te meer jammer dat je besloot in 2009 je weblog op te geven. Daardoor ging het contact jammer genoeg verloren.

Ik weet weinig van je achtergronden. Ik weet alleen dat je het verschrikkelijk moeilijk hebt gehad, dat je dapper hebt gevochten maar dat je uiteindelijk toch de strijd niet kon volhouden. Dat voelt heel beroerd.

In deze laatste woorden aan jou, zeg ik: Marieke bedankt voor het korte, prettige contact dat we via de weblog hadden. Respect voor je vechtlust ook. En tenslotte: ik hoop dat je nu op een plek bent waar je vrede hebt gevonden en waar je voluit je gelukkige zelf kan zijn.

Verder condoleer ik alle familieleden met het verlies en Ellis, hartelijk bedankt voor je berichtgeving.

Hartelijke groeten

Willem Rol
Wormerveer

Min zei

Dank Ellis voor je bericht over Soofy op mijn log.
Zal een kaarsje aansteken voor je moeder en wens je heel veel sterkte.