vrijdag 27 maart 2009

de vette jaren

Ik ben altijd gek geweest op dansen.
Het betere werk dus, rock and roll, latijns-amerikaans maar ballroom lustte ik ook graag.

Op een gegeven moment in mijn leven was ik aangewezen op een alleenstaandenclub (30-50 jaar) die 'dansavonden voor alleenstaanden' zoals dat heette organiseerde. En daar ging ik, in mijn up, met lood in mijn hakjes. Binnengekomen werd ik beconcurerend aangestaard, getaxeerd, gewogen zowel door de mannelijke als vrouwelijke bevolking, die uiteraard altijd oververtegenwoordigd was. En waar ik mijn steentje aan bijdroeg...
Toch werd ik al heel spoedig ten dans gevraagd door een knappe, onwaarschijnlijk jong uitziende man, die me volgens de regelen der kunst na afloop weer naar mijn plaatsje bracht.

Wat schetst mijn verbazing.... de muziek zette zijn eerste toon in en daar zag ik diezelfde manspersoon zich zwaaiend over de tafel heen zwiepen, jawel, hij zwierde letterlijk over de kopjes koffie alsof ie met poolstok was, in zijn haast om bij mij te komen om eventuele andere kapers maar vooral vOOr op de kust te zijn.
En we dansten. Hij met stijve, ik met losse heupen de hele avond door.
Hij vertelde dat hij eigenlijk niet aanwezig mocht zijn i.v.m. zijn leeftijd. "Goh" dacht ik, "hij is dus onder de 30" :-D
Maar nee, hij zat boven de limiet!
Enfin, we maakten een afspraak voor de volgende dansavond, 4 burgerlijke weken later, maar net als zijn voortvarende tafelgespring, kreeg ik via het alleenstaandenbestuur de volgende dag al telefonisch het verzoek om hem te bellen. Wat ik deed en een zonnige dag later stond hij al bij mij op de stoep.

Helaas bleek hij veel en veel later met meerdere vrouwen nogal voortvarend te zijn, maar onze relatie heeft me tenminste onderstaande foto gebracht, niet zo heel lang voordat de magere jaren begonnen.

18 opmerkingen:

Martha zei

Haha, ik weet natuurlijk wie je bedoelt maar dacht in eerste instantie aan een heel ander persoon en dat er een heel ander verhaal zou komen. Nu word je nieuwsgierig natuurlijk ;-)
Maar deze persoonlijke dansavond heb je heerlijk beschreven :-)

Soofy zei

@ Mikelodeon, onwillekeurig maak jij mij op mijn beurt ook nieuwsgierig...uiteraard... Welke van mijn vele herinneringen bedoel jij :-D

Soofy zei

@ Mikelodeon, een (1) steekwoord en ik maak er wellicht een mooi verhaal van hahaha

John zei

Leuke verhaal, leuke foto Soof! HEt was een echt rokkenjager dus je danspartner
.. een haantje in de vrijgezellen club :-)

Soofy zei

@ Redstar, hij is een goede vriend gebleven ondanks zijn kippetjes...

marjolijn zei

Dat zijn wel belevingen, Soofy!
Koester ze maar.
Fijn weekend.

beuzeblaadje zei

Als hij, zoals ik lees, een goede
vriend is gebleven zullen jullie hier vast nog vaak om kunnen (glim)lachen!

Fijn weekend,
beuzeblaadje

hansck zei

Goed verteld.Opeens was ik weer bij één van mijn eerste dansavonden, maar of ik die wil vertellen? Dat weet ik niet.

Soofy zei

Hanscke, A heb je nu al gezegd, dus kom maar op met de B van Blog! Ik verheug me nu al

Soofy zei

@ Marjolijn, koesteren is fijn, delen nOg fijner ;-D

Martha zei

@soofy; euh mijn steekwoord is 'ijdelheid' heb je daar voldoende aan?
;-)

Soofy zei

@ Mikelodeon, ik beloof je een spannend verhaal naar waarheid, maar ik heb toch ietsiepietsie meer nodig: jij hebt het over iets specifieks! Ik vermoed wel, maar ijdelheid/mannen :-D ...het is me nog te algemeen! Doe je best zus :)

hanscke zei

Duurt even, ik moet het nog polijsten

Plato zei

Met meer vrouwen voortvarend....Sommige mannen kunnen er wat van. Mij lijkt het niets, dat heen en weer gespring tussen het vrouwelijk schoon.

fialas.web-log.nl zei

op die foto zie je er prachtig uit, jammer dat deze zwendelaar je zo snel besprong, wie weet wat voor sympatieke partner je daardoor gemist hebt.

Soofy zei

@ Fialas, zo heb ik het nog nooit bekeken, maar het was -en is- goed zo... Ik was heel gelukkig en het heeft me veel gebracht.

Truus(depetvan) zei

Ik kan me dit soort dansavondjes ook wel herinneren. Ik vond ze (persoonlijk) geen succes. ;-)
Knappe foto. :-)

Soofy zei

@ Truus, bedankt voor het compliment :-)) en ach ja, die dansavondjes hebben zo hun beperkingen maar waarbij het toch soms iets oplevert. Blij toe!