dinsdag 24 maart 2009

utopia en oudheid

Met enige huivering schrijf ik dit blog...
Ik kan jaloers zijn op mensen die zichzelf zo keurig in de hand houden.
Ikzelf ben meer een alles-of-niks-mens! Heb ik iets onderhanden dan heb ik alleen dAt onderhanden. Momenteel ben ik gegrepen door het eerste deel van een serie (nou ja, serie) van 2 boeken. Geen romans, maar informatieve boeken, geschreven in vraag en antwoord stijl..
Het gaat oa over Atlantis, UFO's, karma, de wereldproblematiek, oude culturen met hun betekenis en nog zoveel meer!
De boeken gaan over de ontstaansgeschiedenis en de wording van onze aarde. Heel anders dan wat de wetenschappers van nu vertellen, maar zij kunnen ook niet alles wat is, verklaren. En omdat het boek is geschreven vanuit een ongebruikelijke invalshoek, kan er veel duidelijk worden, als je er voor open staat tenminste. Als het bij je past.
En door het lezen dus verwaarloos ik een heeel klein beetje deze hobby: bloggen. Maar niet echt, want ik heb het laatste lijntje uitgegooid om mijn portret (niet echt recent, want daarvoor ben ik nog te mager) te kunnen plaatsen hier. Had ik beloofd omdat ik de 50 kg lichaamsgewicht heb gehaald :-)) Door alle software sores heb ik die bewuste foto niet meer, maar er wordt aan gewerkt. Helaas lukt het plaatsen ervan vandaag niet meer, maar geduld is een schone zaak. :-}
Je zult mijn huivering hier bovenaan nu wel begrepen hebben. Ril ril

16 opmerkingen:

Terrebel zei

Vertel'ns over die boeken. Auteurs? Titels? Je hebt me nieuwsgierig gemaakt.

John zei

Het is belangrijk (vind ik) zoveel mogelijk verschillende belichtingen te bekijken, bestuderen, leren, onder oeken, lezen.. Dan kun je een eigen mening of kijk vormen, en die zijn vaak heel wat genuanceerder als 'God nam zeven dagen de tijd om de aarde te scheppen'Klaar!

nee, de aarde is ontstaan door een enorme chemische reactie, en heeft alles te maken met DNA, genen, en dit alles komt van ver... :-)

Sjoerd zei

Het geheim van de toekomst blijft de mens boeien. Het verbaast me alleen dat velen dit zien als een utopia...

Anoniem zei

@ Terrebel: overige steekwoorden zijn: anthroposophie, Akashakroniek. Het komt van uitgeverij Akasha, getiteld: Lanto. Hoezo ben ik niet verbaasd? :-)

Anoniem zei

@ Redstar, het is belangrijk kritisch te zijn. Altijd! Met deze materie ben ik al 30 jaar bezig in meer of mindere mate. Moest veel laten bezinken en dat kost tijd. Ik weet dat dit onderwerp jouw belangstelling heeft en ik zou e.e.a. wel willen uitwisselen. Kijk wat je doet met de info die ik aan Terrebel gaf. Je zou je nog verbazen... Groet van mij

Anoniem zei

@ Me!, wat versta jij onder Utopia? Wat in het woordenboek beschreven staat bedoel ik niet! ik heb het slordig gebruikt realiseer ik me. Jouw reactie doet ook een andere visie vermoeden. Ik nodig je uit...

Anoniem zei

@ allen: Ik ben GEEN zwever, vraag maar na bij Martha :-)))

John zei

@ Soofy, Yep, ik heb ook nog wel wat leuke boeken. Ik zal ze eens opduiken van de week of de week er op.

Anoniem zei

zoho nou het is wel erg veel waar jij allemaal mee bezig be

Anoniem zei

Lieve meis, duik jij lekker in de boeken die jou boeien.
bloggen komt wel weer als je er zin in hebt, en tijd.
Kiezen wat voor jou het belangrijkste is op dit moment.
Veel lees plezier!!

Martha zei

Lieve Soofy, krabbel je (net als je moeder dat deed)jouw eigen aantekeningen aan de zijkanten? In potlood uiteraard :-)

Ik ben echt een kind van deze tijd en neem de kennis bij voorkeur middels medium PC en TV tot mij. Laat je het mij weten wanneer deze materie op DVD uitkomt?

Het is zeker boeiend leesvoer maar ik lijk toch echt je tegenpool en amuseer me het liefst met echte kost waar ik mijn tanden in kan zetten en dan het liefst van biologische aard;-)

Anoniem zei

@ Anoniem, Ik nodig je uit via email.

Anoniem zei

Mikelodeon, ik heb daardoor helaas vele boeken verpest :-)
Ik laat het je weten als deze kost eetbaar is voor jou hahaha

Anoniem zei

Heb net snel even op google gekeken en mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Ben weer toe aan het bestellen van nederlandse boeken dus ik ga es ff winkelen bij Bol.com :o) Bedankt voor de tip dus!

Plato zei

Welke invalshoek was dat dan die in dat boek werd gebruikt?

En die foto heb ik inmiddels al gezien. Voordeel als je een reactieachterstand hebt.

Soofy zei

@ Plato, je vraagt om de invalshoek. Ikzelf ben anthroposophisch geschoold. Ik heb Bijbelversies, astrologische en ik noem ze maar 'neutrale'versies alsmede huppeldepup (ben ik nu ff te moe voor om me te herinneren, maar dat komt wel als je dat wilt waaronder de site van Marga van Waveren, toen we hebben gechat)) gelezen. Wat ik nu bestudeer heeft een nadruk op karma en reincarnatie,niet echt anthroposophisch naar ik meen. Het heet de Witte Broederschap der Verbondenen. Zoek onder Esotherisch Genootschap.
Marieke