vrijdag 17 april 2009

't is groen en het ...

In mijn ingegraven grote cementbak in de tuin, waarin twee eendenkuikens met hun, continu, tot benauwens toe zijn kop onder water gedoken papa-eend verblijven, onder het toeziend oog van (stel ik me zo voor) mama-eend die op het droge waakt, allen van plastic, plonste plots, tot grote schrik van mijn hulp (goddank was ik het niet) een grote, groene, met zeer lange, slanke achterpoten, levende kikker .

In een vorig huis met een vorige vijver liet ik de buurtjongens eens een hap kikkerdril halen uit de sloot iets verderop. En het vele jonge grut dat daaruit kwam, was altijd goed voor schokkerige zenuwen als ik -onkruid plukkend- fysiek wel heeel erg dicht in de buurt kwam van die onverwachte springertjes. Kwaken hoorde ik ze nooit, daar kwam het gewoon niet van. Op een gegeven moment waren ze gewoon "op".
Blijkbaar.

Nu heb ik dus een spontane...
En daar kikker ik toch wel een beetje van op :-)

12 opmerkingen:

Martha zei

Hahaha, heerlijk beschreven en in gedachten zie ik je mimiek bij aanblik van die (op)kikker:-D
Was jij ook niet de persoon in ons gezin die als kleuter deze groene vriendjes koesterde en ze achter haar hemdje bewaarde?

marjolijn zei

Dat lijkt me zeker een leuke (op) kikker, zomaar spontaan kikker bezoek.
Geniet er van meis, fijn weekend.

Sjoerd zei

Ik ben net blij dat ik van al die kikkers verlost ben. In mijn oude vijver was het een ware kwaal. Die van mij zijn allemaal verhuisd naar de buren.

geertje zei

Leuke beesten he! Jammer dat je ze niet hoort kwaken, dat vind ik altijd een gezellig geluid.

fialas zei

@geertje: vanavond op de Mergelweg in Maastricht overstemde het paddengekwork de geluiden van het sportveld. Er zit daar een grote kolonie rugstreeppadden.

fialas zei

soofy: hou hem in de gaten, misschien is het een prins.

John zei

Ik vind kikkers best gezellig hehe. het is maar tijdelijk dat ze veel kabaal maken :-)

Soofy zei

@ fialas, hahaha ach gottegot, wat heerlijk :-D

Filo zei

Ik zat toevallig van de week te denken dat we misschien maar een vijvertje moeten bouwen, want ik wil best een paar kikkers toevoegen aan de dierentuin hier.
Alleen die kat hè.. :o)

plato zei

Das toch leuk. Ik had ook eens een spontane. Maar je kon hem horen denken...mmmm geen lekkere wijven hier....daarna heb ik hem tenminste niet meer teruggezien. Ook maar eens kikkerdril opsporen.

Soofy zei

@ Plato, dus hij moest vertrekken zonder vervoer? ;-D

Truus(depetvan) zei

Wij hebben niet eens een vijver maar wel af en toe een kikker. ;-)
Ik heb een logje (categorie:Dieren) over mijn oudste kat met een foto van een kikker in onze tuin.